mandag 9. februar 2009

Markedsundersøkelse

I dag har vi hatt en markedsundersøkelse om handlenett. Jeg fikk hørt oppgave fra Kamilla. Vi har fått oppgave om å undersøke om folk syns det er bedre og bruke handlenett istedenfor plastpose. Så reise vi til Buskerud storsenter for å undersøke. Vi reiste kl.11:30 og er tilbake til skolen kl.14:00.
Så oppsummere vi svarene og fikk disse opplysningene:
- De fleste vi har spurt var i aldergrupper 30-49år.
- Flest kvinne besvarte undersøkelsen.
- De handler mest i matbutikkene.
- De bruker plastpose til å bære varene hjem.
- Hvis det var billig nok ville de fleste brukt flere gang handlenett.
- Utseende på handlenett er viktig.
- Butikkene de kjenner som tilbyr flergangs handlenett er: kiwi, coop mega, ikea og meny.
- De fleste tenker på miljøet når de handler.
- Halvparten mener miljøet er avgjørende og halvparten mener miljøet ikke er avgjørende når mann velger type handlenett.

1 kommentar: