torsdag 5. februar 2009

Frisør - Posjekt til fordypning

Jeg og noen andre i klassen gikk og besøkte St. Hallvard vgs. i 1.termin. Vi skulle vare der hver tirsdag. Jeg har lært masse rart, om farger, klippe, hodebrun massasje og make- up.

Den 11.10.08 har vi jobbet med Hår og Natur oppgave. Der vi skulle lager en frisyre som har med natur å gjøre.

28.10.08 har vi hodebrun massasje. Vi skulle massasje hverandre. Det var kjempe gøy.

04.11.08 Klipp. Her skulle vi klippe håre til en hel form. Det er da å klippe det helt rett ned.


11.11.08 VI klipper økende lengde. Her skulle jeg klippe økende lengden med pannelugg.


18.11.08 Farger. Her har jeg lært om hvordan man skal velger farger som passer til den person. Også har jeg farget håret etter at jeg har lært grunnlaget om farger.


25.11.08 klassefest. Her skulle vi lager en frisyre til kunden vår. Og velger hvilke klær og smykker hun skal ha på seg. Og sminke henne sånn at det passer til klær og frisyre.


02.12.08 make- Up. Her skal vi sminker hverandre. Det var kjempe gøy. Jeg har også lært grunnleggende om hvordan man skal sminker seg. Og hvor lenge sminker holder seg. Og denne gangen var den siste gangen vi var på St. Hallverd vgs.

16.12.08 Jule fest. Vi er tilbake på Eiker vgs. Vi fikk oppgaver om og lager en julefest frisyrer. Denne oppgave likner på Hår og Natur oppgave.

06.01.09 + 13.01.09 Fletter og Tvinne. Her skulle vi lager flette og tvinner håret. Vi skulle lager fem forskjellige mønster.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar